SEX

Så, eh, tjabba. Innan vi börjar tänkte jag säga, som om du inte märkt det förut, att jag är genuint pro-komma. Jag anser att ingen mening kan vara lång nog, så länge den har komman och en hysad layout. En av de grammatiska missgrepp som jag faktiskt inte anser vara ett svårt brott som i grunden borde straffas med omedelbar hängning, är användandet av ett komma innan en konjunktion. Ett annat är att skriva sej och dej. Big deal, anser jag, medan min lärare i svenska B drar sej i håret och fräser. Riktigt bitsk kan hon bli, så jag undviker dessa ord, men det måste jag göra medvetet.

VAD ÄR ART DECO?
Oh!
Ohohhoho!
Art Deco är något riktigt härligt. Det är en nisch inom konsten och arkitekturen mellan tjugotalet och fyrttiotalet, och är något av en blandning av det vi på svenska kallar Jugend och Funkis. Kantighet och symmetri är båda saker som händer inom art decon, och arkitekturen inspirerades grovt av pyramiderna.

nu tog inspirationen slut. blablablablabla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0