Tjejer är mjuka

Man kan ju undra varför naturvetare slutar halv ett, två dagar i rad, enligt schemat. Jag tar tacksamt emot och kniper ihop. Man ska inte ifrågasätta positiva saker. Det är ohälsosamt, som mättade fetter.

Jakob har det senaste året jobbat på att exprimentera gastronomiskt. Jag lagar mat, helt enkelt, men ofta får jag, som i spur of the moment, uppenbarelser på kombinationer som kan vara exotiska. Här kommer ett litet klureri. Av dessa tre "experiment", med alkohol som hemlig ingrediens, som jag kommer att lista här, vilken av dessa smakade INTE gott?
Vaniljpannkaka med honung och en skvätt whiskey (jättelite)
Pasta med köttfärsås, innehållande köttfärs, rödvin och sås
Ginmarinerad bacon till tomat/mozzarella-gryta

Gissa på. Första rätta svaret får en kram OCH ett omnämnande i nästa inlägg. Och jag ska inte köra som den gamla dikttävlingen och låta det gå två år och inget hända. Oops?

Upprörande; vi har skola på en lördag. Skollagen, var äääääär duuuuu?

Är passionsfrukter passionerade?

Kort svar; Ja.
Något längre svar; Ja, det är dom.
Längsta svaret jag orkar med; Ja. Passionsfrukten är känd för att vara Don Juan inom växtriket. Det haffar trots att den är skrynklig.

Bilder på kattungar? JAAAAAAAA! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0