Agnus & Julia Stone är fina.

Ahahaha, tjabbs bröder och systrar. Och förlåt. Jag har definitivt inte tagit mitt ansvar som moderator, kung, diktator, kejsare på livstid för denna blogg. Avdragskatter och sånt, liksom. Men nu är jag här, så, eh... Vad har du på dej?

Jag har kommit fram (med vägledning av herr Friedrich "Kungmusche" Nietzsche) att ordet trevligt är måttligt värdelöst och, ironiskt nog, otrevligt. Varför? Det beskriver att man har lagom kul. Och jag menar att om man har kul, ska man lika gärna ha upp-på-väggarna bananskoj, och inte bara nöja sej med ett halvdant resultat. Så jag har börjat slopa det uttrycket. Then again, jag lär glömma.

OM DU HADE VARIT ENVÄLDIG HÄRSKARE ÖVER JORDEN, RYMDEN OCH HELA ALLTET, VAD HADE DU GJORT?
Vaddå OM?
Jag tänkte faktiskt på det som fem-sex-åring och då, naiv som mitt sinne var då, sa jag att om jag hade varit kung hade min första order vara att morot skulle stavas med två R. Morrot. Och alla som vägrade detta paradigmskifte  genom att strunta i order hade jag kastat i en otrevlig fängelsehåla byggt på radon med fuktskador. Ha-Ha!
Nu blev jag ju aldrig kung, och lika bra det. Så gott som alla stavar morot på det konvensionella sättet med ett R. Hade varit svårt att sköta hela fängelseapparaten. Jag skulle ju kunna köra en gammal Stalin, iochförsej, men det är inte riktigt min grej. Jag tar inte tips från kommunister, no offense.

Jagkände ett tag för att lägga upp en bild på något gulligt djur eller en gammal gubbe med en gigantisk snorbroms. Men jag ändrade mej. Detta inlägg ska bara bestå av text. Som en vägg. Det ska bli en liten Berlinermur, fast på nätet, och dessutom bara en metaforisk sådan. No need to take things literally. Hm.

Jag hängde i London några dagar. Tänkte shoppa. Blev besviken på utbudet. Som att hänga på Drottan, lite. Så, jag köpte inte några plagg, alls. Jag köpte en gran på burk istället. Det är, surprise, en konserv med jord och ett granfrö i. Man öppnar locket och ställer den i solen, så ska snart en fin liten norsk gran växa upp (tydligen är det en  grej med norska granar i England). Och jag är rätt taggad. Om två år har vi en julgran. Dessutom kommer den nog få mitt rum att inte lukta som den instängda bunker  som den  faktsikt är. Jaja, so, that's a thing. Jag köpte även en liten bild från National Gallery, en liten tavla av mister Turner som föreställer ett litet lokomotiv i londondimman. Jag tänkte rama in den och hänga upp den. För den är fin. Fina saker ska synas.

Gårdagen var lite knäpp. Här lyder en kort sammanfattning; Jakob utklädd (bra), ska göra stan. Förar. Blir inte insläppt på klubben. Ditchar, bokstavligen, FML-skylten. Beredd att dra hem. Saker hände. Hamnade på en 50-års-fest. I Stuvsta. Hos någon jag aldrig hade hört talas om. Fri bar, och en bartender ökänd för sinna minst sagt vassa drinkar (Long Islanden var som ett slag i ansiktet). Dansar bland medelålders kvinnor och gubbar. Hur hände det där? Egentligen?

Bra saker att veta i veckan; Habsburgätten vill ta över Österrike igen. Vin är gott i all mat. Var snälla mot andra. Läs en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0