Guess That Animal.

Jag vet! Vi leker en lek! Ja! Vad sägs om "gissa djuret"? Alla älskar "gissa djuret". Okej, jag börjar, låt mej tänka ett tag.... Så, nu vet jag.
Jag är ett djur, med förhållandevis stora ögon, och jag syns nästan bara på natten.
En uggla? Bra gissning, men det är fel. Jag har stora fingrar och bor i Afrika.
Nej, ingen varmvattensäl, jag hade fingrar. Jag har päls och skuttar runt bland höga träd. Vad? En schimpans? Nej, så stora ögon har jag inte, men det närmar sej. Jag har... vad var det? En Bushbaby, även kallad galago? Ja, helt korrekt. Duktigt, jag trodde inte ni skulle klara det så snabbt. Vaddå, en gång till? Ja, visst. Hmm... Okej, den här kommer ni ta lätt.
Jag är ett stort djur med fyra ben, gnäggar och jag bär saker åt människor. På mina "fötter" har jag något som kallas skor, men är U-formade metallklackar, ungefär. En ko? Nej, men bra gissat.
Jag kan ha många olika färger och jag användes istället för bilar förr, och då bar jag människor på min rygg, eller på en vagn som satt fast på mej... Vad sa du? Ett lejon? Neeeej, inte... inte riktigt, nästan.
Jag har ett slags man, precis som lejonet men jag äter gräs. En ko? Nja, kor äter gräs, men det är inte det jag är. Dessutom, gissade inte någon på ko nyss? Hmm... ja... Jag äter som sagt gräs, men tycker även om morötter, och även sockerbitar då och då. Jag har väldigt stora tänder och kan sparkas hårt... En tjur? Nej, det är fel, fortsätt gissa.
Folk sitter på mej och låter mej hoppa över hinder med dem på ryggen, eller bara springa väldigt fort. Det är olympiska grenar båda två. Kanin? Nej, kaniner är lite för små för att klara av att sitta på, även fast de hoppar högt.
Vi är med i många filmer. Cowboys sitter ofta på oss när de vallar kossor. Jag tror att filmen "Seabiscuit" handlar om mej, och Indiana Jones föredrar att rida på oss istället för kameler, och den här gramlingen Gandalf den vite från Sagan Om Ringen-filmerna rider på en vit version av oss.I The Holy Grail var vi utbytta mot kokosnötter som låter som oss när vi springer, galopperar. Vad? Nej, jag är inte en hund, men det var en bra gissning. Hundar lever inte på gräs.
Eh, jaaa.... En del av oss kallas "ponny". Kom igen nu! Ni kan det här! Ponny! Mitt barn kallas föl. Älg är det inte, nej. Poliser rider på oss, ibland. Det är inte motorcykel. Motorcyklar är inte ens några djur... KOM IGEN, NU! Vad mer kan jag säga.... Vi ser ut som zebror, utan ränder. Bruna zebror. Vi påminner om åsnor. Och mulor. Ni kan det här. Jag rimmar på "bäst", "lest", "asbest", "mest", "fest", "incest" och "präst". Man kan äta vårt kött, och göra lim på våra benrester. Vad är jag? Ingen? SKÄRPNING, NI KAN DET HÄR. JAG ÄTER GRÄS, HAR FYRA BEN OCH FOLK RIDER PÅ MEJ. NEJ, INTE KRONHJORT.
Okej... Puuuuh... Det finns en vattenvarelse som inte alls är släkt med mej, men har nästan samma namn som mej, fast med sjö- i början på mitt namn. INGEN? VARELSEN JAG PRATAR OM HETER SJÖHÄST? SJÖ. HÄST. VAD SA DU? HÖGRE? HÄST? HÄST? Duktig pojke. Grattis. Du är officiellt inte världens dummaste unge. För det är Barbara. HELT ÄRLIGT BARABARA? LEJON? KRONHJORT? UGH.... Nu tar vi lunchrast barn, jag klarar det inte längre. Kom igåg nu, Barbara. Det som sitter på din arm är din hand. Det som finns på din där är en smörgås. Du håller smörgåsen i handen och äter smörgåsen? Bra. Jag vill inte att du äter handen istället för din smörgås, uppfattat?

Kommentarer
Postat av: Tiemo

Du är bra på det här :)

2011-05-30 @ 00:05:53
Postat av: Tiemo

Du är bra på det här :)

2011-05-30 @ 00:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0