Kapten över mitt rum, argh!

Nu har jag nog gjort det officiellt. Världens bästa spel, iallafall till iOS-grejjerna, är Bejeweled 2.
102 omgångar, totalt över 17 timmar speltid, och jag har inte tröttnat. Ett highscore på över 1 000 000 poäng (med assistans från Teo). Det är sjyykt.
Och upplägget är så patetiskt enkelt! En lobotomerad gurka med talsvårigheter och svinkoppor skulle kunna klura ut tanken bakom spelet på tre röda.
Man ska helt enkelt få tre, eller helst, fler, juveler i samma färg på rad, för att få poäng. Man kan skapa combos, och HYPERKUBER som vevar in poäng som om var dag vore julafton.
Classic Mode spelar man dock aldrig. Inte för att det egentligen är ostimulerande, utan för att Action Mode krossar allt annat så, så, så hårt.
Den bästa biten?
Spelet kostar 7 kronor. Det blir 40 öre/timme i 17 timmar, då man har varit konstant hög.
YESYES!
Hypnotiserande bild. Lägg märke till fotografens Score. Det är ett ytterst dåligt score.
1 000 000 är ett grymt Score.

På Lördag skall jag åka upp till fjällen med min familjen och Teo och Heins (Elias dissar, jao). Fast, Teo och Heins åker hem på onsdag, för Teo skall åka till det stora äpplet på Torsdag. Oh, well.
Jag kommer äga backarna och skidspåren. Därför; inget inlägg nästa vecka, typ.

Är du en kapten, och i så fall, vad heter skeppet?
Ja.
Jag är en kapten.
Över ett rymdskepp/u-båt, beroende på hur man ser på det. Från början var det tänkt att det var en u-båt, och den är designad som en, men någon kände i mitten av byggnadsprocessen, att sätta på tre, stora, feta, raketmotorer. Så, den åker mer runt i universum och besöker galaxernas sevärdheter, som Pollux, det fetasate solparadiset, typ, överallt.
Men, även fast jag är kapten över skutan har jag inte satt min fot på skrovet än.
Ett matroselände vid namn Alberto kom åt acceleratorn mitt i bygget av den, och vips, flög hela fanskapet, med matrosfånet och sju kvinnliga matriser och reparatörer ut i rymden. Och de hade inte hunnit sätta på varken en GPS eller back på skiten, så den är nu på väg långt, långt ifrån Tellus. Men, telefon och laddare tog de minsann med, så, jag har fått reda på allt de gjort. Alberto säger att han är ledsen, och att så snart de kommit till en planet med en lagom gravitation, kör de en u-sväng runt den, och kommer tillbaka.
Intrånget i atmosfären kommer dock förstöra den kromfärgade lacken :'<
Ah, å, skeppet heter Gunilla-Doris.

K-Ommentera.
<3

Kommentarer
Postat av: fanny

spela på facebook så jag kan spöa dig! hehehhehe pusssss

2011-02-23 @ 12:39:38
URL: http://fundf.blogg.se/
Postat av: lovisa

hej allt bra?:)



Just nu har jag en till tävling på bloggen där du kan vinna en snygg ring från parlteamet.se!

allt som behövs är en kommentar, kika bloggen om du är intresserad:)

2011-02-23 @ 13:17:31
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0