Jag är kass på rubriker, though.

Det har precis varit alla hjärtans dag, ett rosa försäljningsjippo utöver det vanliga. Lite som Halloween fast utan sexiga kläder och godis som inte består av gelé som i sin tur består av grishud. Inte för att jag inte tycker att gelehjärtan (Los corazones de esugar på spanska?) är gott, men vem har sagt att variation är dåligt.
Jag fick faktiskt ett litet rosa och hjärtformat kort i mitt skåp. Det fanns dock ingen avsändare, så jag vet inte vem som jag ska skicka ett tackkort till. Oh, well.

Vem var herr Valentin?
Jag hade faktiskt skrivit ett sjykt bra stycke om honom, men sen blev internet en barnrumpa, och rubbet försvann.
Här lyder en kort resumé;
Bengt Valentin kom på tapetklistret i början av 500-talet. Han blev stört känd och levde loppan på pengarna som han fick när han sålde tapetklistret till fängelser som näringsfattig föda för fångar. Han blev vän med Roms kulturelit som Cher och Robert Slaktaren, som kom på baconets användbarhet mot astma, trodde man.

En dag när han gick in på en kvinnoanstalt för att på respons på hans nya spak på klistret, "Jordgubbe med jord och avliden gubbe" blev han kär, han föll, för hela jävla kvinnoanstalten, alla, inklusive fångvaktaren Borscht, från Mongoliet.

Så han förflyttade hela kvinnoanstalten till sin egna källare.
Som Fritzl!

På den tiden var, dessutom, det mest romantiska en man kunde ge en kvinna varken juveler eller dyr choklad, utan en en rostig kedja, fastlänkad i mannens, förhoppningsvis mörka och fuktiga källare. Om det dessutom fanns mögel och råttor kunde kvinnan veta att hon hade valt rätt man.

Så, Bengt Valentin blev känd som den mest kärleksfulla mannen i Rom, och han var med Let's Dance och vann stort, sen blev han påve på halvtid, och stuntman resten av tiden. Kvinnoanstalten i sin källare glömde han bort, och de dog lyckligt.

Typ.

Bengt var också den första som sa att svart skulle bli tidlöst mode.

Idag är jag ledig. Och hungrig. Knorr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0