El Klopa.

Idag är jag glad. Och pepp. Imorgon ska världens bästa band, Nya Amsterdam, repa i min källarlokal, eller bibliotek, whatever fungerar.

Din mamma är så tjock att hon använder en bomerang för att få runt skärpet runt midjan.

Jag har inte berättat en historia om mej själv på ett tag, kom jag på. Och det kanske är lika väl, det. För i mina ögon är mitt liv inte alls så spännande. Förutom typ alltid. Hursomhelst.

När jag var liten, ruskigt liten gick jag i någon slags grupp för barn i åldern innan dagisåldern, så det var ett gott tag sedan. Man säger att unga har ett sinnessjukt bra minne, men jag var jag, och disträ som en fura.
Så en dag, jag vet inte om det var en vuxen eller ett jämnårigt barn som frågade, men man frågade mej
"Vad heter du?"
Jag, med min treåringsalthzeimer hade helt glömt bort mitt namn. Det fanns ingenstans. Så, vad gjorde jag, om inte gjorde det bästa av situationen och ljög, rakt ut.
Bengt
Jag sa att jag hette Bengt.
Nu, jag kommer inte ihåg detta själv tack vare mitt opålitliga minne, men mitt päron (jag kommer inte ihåg om det var mor eller farslet) berättade detta om mej.
Å fan.
Och det är inte grejen att jag glömde bort vad jag hette som var själva grejen, utan grejen var att jag sa att jag hette Bengt.
Bengt.
Helt ärligt...
Om man ska ljuga ska man dra och säga det mest dynamiska namn man kommer på, som Ebenheizer McDart, eller Hercules.
Men jag sa Bengt.
Det här är en historia att berätta för mina barnbarn.

Veckans fråga, Snabba versionen.
Ost eller skinka?

OST!, Helst riven.
I en fight mellan en ostgenererande organism (ko) och en skinkgivande organism (gris) skulle Team ost bara suttit sej på Team Skinka.
Och den bästa osten för tillfället är Arlas Riven Tex-Mex-ost, från Ica. Passar Fanemej till ALLT!
ALLT!
Sallad, check.
Tacos, check.
Fisk, check.
Anka, check

En liten bild på kungen. Arla Köket, Ni är mina HUSGUDAR!!!!! Försvinn aldrig ut ur mitt liv!!!

Jag är glad, och jag vill att du ska kommentera! Schnälla?

Kommentarer
Postat av: Tiemo

bus eller godis?

2011-02-10 @ 18:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0