Orgie på IKEA

IKEA är kul. Grovt skoj, förutsatt att man följer några av dessa punkter;
• Ha rätt sällskap med dej. Att vara på IKEA ensam är som att se en dement gnuhona äta trögflytande sirap; segt.
• Var där en vardag, mitt på dagen. Jag har flera gånger varit på IKEA på helgen och då är det koncentrerat med folk där, på riktigt. FO' REAAALS!
• Ha ett IKEA family-kort. En tredjedel av priset försvinner, sådär. Men för att bli medlem måste man vara myndig, så det är en familj bara för vuxna. Rätt illa.

Hursomhelst, jag och mitt, löst kallat, "band" var på IKEA igår, jag skulle köpa ramar, och en överraskning, som jag kanske pratar om senare, men det blev mycket mer än så. Läskorgie för en tia, kanske världens fräschaste meatballs, dueller med moppskaft, med mera.
Far min hatar IKEA.
Jag ser den som en lekplats för vuxna.
Åh, Ingvar, världens mygelgubbe, du kan dina grejer.

Jakob tycker om TV-serier, ibland. Jag tycker om House (fast jag kan helt klart medge att den nuförtiden är mest bara fånig), In Treatment är även det en grym historia för er som bryr er mer om djup än action och annat. För tillfället kollar jag igenom ostserien Snobbar Som Jobbar
, med Moore och Curtis. Den är kanske fyrtio år gammal, och var nog rätt ostig redan då. Vilket gör den nu till en extremt vällagrad ost, och så kass att den går förbi ruttenheten och blir helt banangrym.
Moore är tokigt charmig, och har fula slipsar på sej. Han har själv sagt att han två ansiktsuttryck; förvånad och mycket förvånad. Love it!

Å andra sidan finns det serier som jag absolut inte gillar. Stargate är ett bra exempel.
Men det finns bara en serie som får mej att vilja strypa kattungar eller skruva hål i mitt egna kranium, trodde jag.
Jag talar om Cops.
Värdelöst skräp som inte har något existensberättigande. Alls. Amerikanska fulpoliser åker runt och är allmänna klåpare, och jagar junkies. Jag skulle inte vilja ta i serien med en trettiometers lång blystav som är sprayad med desinfektionsmedel. Usch.
Och här kommer något TV-bolag från jänkarland som lyckats med den trots allt imponerande prestationen att skapa en serie som är värre, en som får klockorna att stanna och Darth Maul att få kväljningar.
Speeders.
Som Cops, fast ännu enkelspårigare.
Poliser som jagar fortkörare.
Jag tänker; men biljakterna kanske är häftiga-ish?
Nej. Det är ett större nöje att se en plastpåse brytas ner. Och det tar ändå ett stort antal år.

ÜBER-SKRÄÄÄÄÄÄÄP

Varför står barn utklädda till häxor utanför min dörr och ser besatta ut?
Vem har sagt att det är barn?
Det ultimata kamouflaget för häxor är att se ut som barn som har klätt ut sej till häxor, och det hela blir så meta att offret känner sej tryggt.
Vilket du också borde känna dej. Så här års är häxor bara ute efter en sak; kolhydrater och konserveringsmedel, allmänt hittat i godis. Men häxor är även väldigt snåla så varje år går de på ett masstiggeri, och roffar åt sej så mycket godisar som deras PDC (Parallell-Dimensions-Cape) klarar av att hålla utan att slå över och skapa små stora svarta hål.
Och vad gör de?
De utför svart magi och använder sockret för att tillkalla årets inkarnation av Satan (Mister Satan kan bara vara på jorden i några dagar varje år, och då tar han olika former varje år). Förra året var han en hankatt som kallades för Tusse och som rev folk lite väl mycket.

HEJ. KOMMENTERA. Bluop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0