Inlägg, utlägg, pålägg.

Snart har jag bloggat i ett år.
Och inte fan har jag sagt något nyttigt alls.
Ännu mindre har jag varit allvarlig.
Det måste väl vara något slags rekord?

Jag tänkte hitta på något skoj när det gått ett år, men, eh, jag venne, planering har aldrig varit min starka sida. Kanske.

Hej. Jag hade tänkt bli en ond boss, och jag har allt jag behöver (cape, diaboliskt fniss, en hemsk plan som bara kan sabbas av ett gäng sprethårade animetonåringar), förutom ett tema som ska spelas i bakgrunden när jag jobbar (dödar nämnda animetonåringar), hur väljer jag rätt?

Bra fråga! Innan jag själv blev en slutboss undrade jag mycket hur jag skulle få fram en melodi som skulle spelas när jag jobbade. DEn var tvungen att vara bra och melodisk, för att få mej engagerad, men blev den för bra skulle jag tappa fokus.
Så jag frågade en av de allra mest fruktansvärda slutbossarna, Carola, om vad jag skulle tänka på. Så hon skrev en lista (skrivet i sälungsblod).
  1. Du vill ha en mörk underton, men inte sorglig; dina motståndare ska känna att nu är deras sista stund inne, och att mest troligt kommer alla som de känner att dö en mycket fruktansvärd död (Carolas egna plan involverar utrotandet av den tredje dimensionen. Och tro mej, att slitas söner av två (2) dimensioner är ganska fruktansvärt)
  2. Du måste (måste) om du är seriös i ditt yrkesval ha minst ett trombonsolo. Tromboner är helt enkelt alltför ondskefulla.
  3. Känn att din låt är kompatibel med just dej. Det sista du vill när deadline på ditt projekt närmar sej är att du som originell genomskurk bara Copy/Paste:ade Darth Vader's Tema. Snubben, jag VET att det är lockande men Darths kombination av Copywright och universums bästa advokat, Zoorbax, ger honom praktiskt taget fri lejd att skjuta dödstjärnelaser på dej NÄR han vill. Och det är lite jobbigt.
  4. Sången ska gå i moll. Här finns inga genvägar, just make it happen
Det var de tips jag fick, så de borde duga för dej.
Oh, och för er som undrar går min (utan text) lite.... så här: Ahem.
DamDam
DiddiDiddi
DAAAAAMMM
DaDAAAM!
*stolt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0