Veckans Fråga? x 3

Hej Jakob. Jag hade tänkt att ge dej en tam T-Rex i födelsedagspresent. Men jag hittar inga. Vad gör jag?

Kära du som skrev detta, jag är väl medveten om att dinoraurusar är ovanligt i de flesta zoologiska butikerna. Men, då gör man det näst bästa. Gör som i Jurassic Park och hitta lite dinosaurus-DNA och skapa mer av den, tills du har tillräckligt med massa för en T-Rex.
Är ditt laboratorium för litet för en T-Rex kan vi alltid köra på en Pterodaktyl.

Hur gör man blåbärsläsk?
1 liter vatten
1/2 liter socker
CO2 som reagerat med vatten och bildat kolsyra
Och den hemliga ingrediensen..... 3 hamburgare.
---
Blanda i sockret i vattnet, sätt den i en sodastreamer, låt den gå i hundra knop, och krama ur saften ur hamburgarna; det är dessa som ger drickan sin blåiga färg och överlägset blåbärssmakande karaktär.

Hur sköter man om en antilop? Jag har en hemma, men den äter inte och den vill inte lära sej nya trix.
Det första som slår mej när jag hör ditt problem är; Kan det vara så att den inte andas, eller har någon puls? I sådana fall har den fått sej en släng av "Död", som är väldigt svårt att bota med dagens teknologi.
För antiloper är faktiskt kända inom riket för tre saker. Deras förskräckliga aptit, deras partytrick och deras brist på fungerande hjärnceller.
En frisk antilop har , under 2001, dokumenterats äta ett stim späckhuggare på 13 individer. Men på grund av sin brist på fungerande hjärna tänkte den inte på att det kanske var lite för mycket, och så dog den, gnagandes på ett späckhuggaröra, i hemska buksmärtor.
Men, om nu din antilop lever, och vägrar äta kan det betyda att 1) Det är en hon, och hennes unge äter sej ut inifrån hennes mage
2) Hon är deprimerad
3) Hon har hamnat i "paltkoma"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0