BlingBling

Veckans Fråga:
Hur mycket tjänar man på att blogga?
Mycket, mycket lite. Ungefär som en bacillbäbis i storlek.
Det finns dock vissa, lite större bloggare (ja, eller hur?) som faktiskt tjänar pengar på bloggen.
De har dock sålt sin värdighet till ett storföretag, så de bloggar om hur bra en produkt är, när den egentligen fyller samma funktion som uppblåsbara darttavlor. Tro dock inte för en minut, att jag inte hade skrivit under ett kontrakt med ett företag som ger mej deg för att marknadsföra en produkt med dödlighetsprocent 76. Så passare!
Just nu, by the way, tjänar jag inte ens en bacillbäbis. Sad face, ahoy!

Idag var det livat i holken, som man kan uttrycka sig. Jag, TitBuster (Tony) och T-Bag (Teo) fick servera mat åt alla studenter som går ut imorgon. Jag fick äran att servera några i synnerhet härliga människor ifrån SPSP (Nej, jag har ingen aning vad det står för). De andra som skulle servera dessa var inte lika härliga. En var en riktig ragata, en annan... ja, hon var väl okej, i guess.
Så, iallafall, ragatan. Hon säger till mej (läs: beordrar med en oxpiska i handen) att ta med mej fler än två åt gången. Jag, som man kan säga mycket om, men koll på fler en två saker samtidigt, det blir lite väl mycket, jag klarade knappt tre, med lite ansträngning. Sen kommer hon och har bara en i handen, men det är många fler än en som vill ha sin mat.
Annars var det värt. Så upp och langa tallrikar i fyra timmar, och belöningen; gå runt med klass i fyra timmar, missa ordinärie lektioner i x timmar, en biobiljett och så mycket cider och kladdkaka/brownie man klarar av.
Värt.

Vilken är det bästa medlet mot baksmälla?
En flaska whiskey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0