Och på mitt konto råder det konstant ebb...

Jakob har extremt tråkigt. Därför kommer Jakob här och nu att babbla på som en pensionär som har överlevt två världskrig, men inte sett en kotte på tolv år.
För er som absolut, helt kompromisslöst INTE vill läsa... Gör inte det.
Ni som vill, tar er en liten titt på nästa rad, efter skiljelinjen.

Min sjukdom började som en högst ordinär förkylning, som repade sej på en dag. Sen, igår, kände de små mördardemonerna att det var tid att använda de feta vapnen.
Blodet forsade, hjärnceller slaktades och det kändes lite som om mina inälvor försökte pressa sej ut genom porerna.
Allt innan frukost.
MMmmmmmysigt...
Men, mitt på ljusa dagen kände äntligen mitt  immunförsvar för att göra det som de var skapade att göra.
Försvara mej från döden.
Och, tja.
De lyckades visst... Fire Smiley! Away!! :)

Idag har jag även fått bud från min käre vän, herr Potatis, aka Hertigen, aka Lille Lorden, aka Österrikes största patriot Elias, att en person från min klass (NVCO09) har hoppat över till hans (Samhälle Ekonomi), och jag kom på att vår klass har fler övergivna platser än en urgröpt Schweizerost.

En fin och härlig klass med 20+ elever söker kamrater, gärna i rätt ålder.
Vi gillar Kavajer, mys, och härliga promenader till McDonalds.
Vi har helt okej lärare, och alla kvinnliga sådana har ansiktsbehåring.
Länge leve kamrat stalin
"Hahaha, Jag är er lärare i Poesi, ni kan kalla mej kamrat Samantha. Länge leve Sovjet! *Sovjets nationalsång*"

Nänä... Ah, juste!
En villa här i närheten brann ner till grunden förra veckan.
Jag själv såg bara en sjuhelvetes massa rök, och jag trodde väl att det var någon liten farbror som bara brände pinnar, eller grillade korv. Eller, cancerkorv, som min mor brukar kalla brända saker.
Anar att vi då kan kalla villan för Cancervilla, eller Villa Cancerkulla? (Höhöhöhöhöö?)
Jag var också aningen sen, och jag lyssnade på Anamanaguchi, så jag gav det inte så mycket tankerum...
När jag nu tänker tillbaka på det, så kanske det var lite udda med att grilla korv tjugo i åtta en kall vintermorgon...

This just in! På tal om dropouts från min klass, fick jag nu nys på ett nyss SCOOP!
Tydligen så har en Adam precis haft sin första dag i vår klass.
Grattis, Adam!
(Jag visste väl att min/vår annons tidigare skulle få svar. Vad jag inte visste var att det skulle vara innan jag ens hunnit publicera!) Fire Smiley! Away!! :o

Veckans Fetto är, just for your information, Stalin.
Han har varit liite fetare än de flesta diktatorer denna veckan.
Vi gratulerar.
Kan du beskriva känslan för oss, herr Kamrat Stalin?
Länge leve kamrat stalin
"Jag är Samantha! Men jag är fruktansvärt lycklig ändå. Det känns stort, större än alla dessa urkarvade betongblock vi med stolthet kallar Sovjethyreshus. Ah, och jag vill hälsa Mami och Papi, käre kamrat Lenin, död åt mina fiender. Det var allt!"

Vi tackar Stalin och går direkt vidare till nästa punkt, slutet:
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0