Harry Potter, eller Hairy Potter?

Lista över kvinnor jag för tillfället skulle vilja gifta mej med. Och trycka, dagarna i ända.
1. Carla Bruni (Sångerska/ fotomodell)
2. Hermione (fiktionär figur i Harry Potter. Jag vill dock bara trycka henne från och med femte filmen)
3. Lissie (också sångerska. Mer söt än sexig)
4. Jessica Alba (Het)

Jag såg Harry Potter idag. Bra film, bra film, Harry ser ju dock inte det minsta ut att vara 17 för skådespelaren är väl typ 27.
Lite sådär, liksom, jag ogillar tanken att man valde att dela på filmen i två delar. Och den enda förklaringen är ju att de vill tjäna in dubbelt.

Hur läser man en serie? Och hur vet man att man läser rätt?
Idag finns det tre olika sätt att läsa serier (jag antar att det syftas på serie som i serietidningar. Som i tvserier är det bara att läsa texten längst ner) och jag tänker ta er igenom alla dessa.
Tips: Ha en kopia på det här i din handväska, ifall du plötsligt hamnar i SF-bokhandeln och inte vet vad du ska göra. Tro mej, det kan rädda ditt liv.

1. Den västerlänska serien
Det här är rätt basic för alla vi som bor i länder där chansen att se en isbjörn på gatan överstiger chansen att odla ananas på bakgården, som Sverige. Den är även rätt basic för alla andra nationer.
Tanken här är att du läser vänster till höger, ehh, som man läser. Vikingarna läste så, så då duger det fanemej för oss också.
2. Manga
Här börjar det gå utför. Medan alla i världen gör på ett sätt kände sej japanerna manade att göra det motsatta, för att bibehålla sin roll som "Världens mest bakochfram nation. Bokstavligt". Lyckat. Och denna attityden gör att Japan fortfarande är ett håll, fyllt med WTF. Och vi älskar dem. Säger vi att det inte är socialt acceptabelt att ha en sexrobot hemma, tycker japanerna att det är bland det mest självklara i världen att var man ska ha en sexrobot i garderoben.
Hursomhelst.
Manga läser man bakochfram. Från höger till vänster. Och hur vet du att det är manga du läser? Enkelt, figurerna i serien har ögon stora som grytlock, och fruktansvärt spretigt hår. Men, framför allt; oavsätt varifrån, och hur du läser kommer du inte fatta ett dyft, så läge du inte heter Miyagi i efternamn och har en sexdocka i garderoben.
3. Freestyle
Det har dykt upp ett nytt sätt att läsa serier nu de senaste åren; freestyle. Du läser hur fan du vill, ingen ska få komma och säga till dej vad som är rätt och fel.

Det var allt för mej idag, och jag lämnar er med en klockren bild, såhär i chanukkatider.

Tänk på den. Skäms på er som inte fattar.
KOMMENTERA! <3

Kommentarer
Postat av: E M I L I A

här vare en kommentar. yippie, duktig chey! visst?

2010-12-05 @ 22:24:18
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/
Postat av: anonyym?

jag fattar inte...

hur som helst. har inte du urban ears plattan hörlurar? är dom värda priset?!?!??

2010-12-06 @ 11:54:18
Postat av: JAKOB RUUSA

Den kanske är för de nya fläskätande judarna:D. Jag ska försöka fixa dina lurar idag! det är inte 100% säkert att jag gör det, men jag går in för det till 75% ;)



2010-12-06 @ 15:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0