Only Revolutions är rätt grym, rakt igenom.

Tisdag och Onsdag var rätt tokiga dagar.
Tisdag åkte jag till provskor, kanske världens mest opraktiska skobutik. Det finns massa snygga dojjor i hela butiken (som består av typ tjugo rum, varav en garderob är för manliga skor), men alla är i provstorlek, och därför  är alla manliga skor i storlek 41.
Bara det att nästan ingen jävel med snopp har skostorlek 41. Synnerligt oprakiskt. Jag kunde dock roffa åt mej två par i storlek 43 efter en kamp på liv och död mellan mej och en halvryss. Sannerligen episkt. Men det är okej. Inga (väldigt söta) djur blev (väldigt) skadade.
Men, onsdag var ännu bättre. Så, på morgonen fick vi besök av den amerikanska ambassadören. Det var ett trevligt avbrott i vardagen, men på grund av sekretess och immunitet så fick han inte säga någonting av egentligt värde. Han sa att han hatade surströmming. Typ.
På kvällen ringde dock pappas släkting Indrek från Estland, och ville prata med farsgubben. Som inte var i huset då.
Så jag svarade att han var borta, att jag inte visste var han var, och där blev det lite stelt, av, vid det laget, oklar anledning.
Det visade sej att säga att någon är borta på estniska är som att säga att han/hon har gått bort.
Knorr på vardagen, ja.

Jag måste öva upp min estniska, lite.

Hur vet jag om min flickvän är lesbisk?
Svår fråga där.
Om du är en kvinna, är oddsen stor att hon faktiskt är rätt lesbisk. Eller så är det bara en fas din flickvän har. En sexig fas.
Om du är man, kan det vara ett idogt jobb att ta reda på sanningen. Ett enkelt sätt är att berätta att du funderar på att kapa av korven, och byta kön och om din andra halva, ditt ligg, tycker att det är en asgroovy idé har din flicka ett och annat att förklara.
Vegeterianer och lesbianer slår sej samman — Ner Med Korven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0