En sjundedel av ditt liv kommer att vara onsdagar.

Ok, så som omväxlings skull skall vi börja med en trevlig nyhet-ish grej. Nej, inte att vi ofta levererar dåliga nyheter, utan jag syftade mer på nyheter överhuvudtaget.
Hursomhelst, jag brukar ofta dissa antalet personer som läser denna blogg med att säga att det är runt tre pers som läser denna blogg, egentligen så tomt på innehåll att vaakum uppstår.
Men, så tänkte jag, för första gången i världshistorien titta på siffrorna, och, jag blev rätt paff över hur många träffar/dag vi har. Det var mångamångamångamånga fler än tre, då.
Jag menar, shit, jag är snart en c-kändis.

Vad är en narval, egentligen?

En narval är en valliknande vattenlevande organism, som tillhör faunan, och är även känd som havets enhörningar, mest för att de har ett stort, långt horn mitt på pannan. Ett magiskt horn, och så länge en narval har sitt magiska horn kan denna trolla sej tillbaka till livet då den dör. Bland andra magiska (och rätt fabulöst gay) trolleritrick.
En del narvalar utvecklar även, ofta i samband med odling av mustasch, en förmåga att kunna kontrollera sin diomagnetism (narvalar kontrollerar sina egna atomer, bror. Det är fanemej kraftfullt) i olika elektromagnetiska fält, och kan däri även sväva.
Ett stort problem för narvalens överlevnad var dock ett tag, japanerna, som trilskades med att utrota all havets fauna, likt Samus Aran på Tallon IV, och däri kände de även för att knäcka av många, många stackars narvalars magiska horn, så att de dör. Permanent. Havets högsta råd beslutade därför att förhäxa alla narvalars horn, så att så fort ett bryts av, kastas en förbannelse på avbrytaren. Det är en synnerligen hemsk förbannelse, som bara kan ha kommits på av någon med så otäck fantasi att Satan blir generad, och den kan bara upphävas av ägaren till hornet, som ack så olämpligt dör när hornet bryts av. Det är kört i detta fall.
Jag känner för övrigt en narval, sir Splash-A-Lot....

Kommentera! Det gör mej glad. Och lite högmodig.
Hej Tiemo!

Kommentarer
Postat av: Tiemo

Hej Jakob.



Vet, segt svar. Hellre sent än aldrig :)))

pözz

2011-02-03 @ 17:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0