Mekanisk andning.

Det är vår nu, säger jag.

Att lyssna på indiepop/Alternativ och laga mat är nog en av de bästa kombinationer som finns.
Köttbullar med Florence + The Machine
Falaffel med Metric
Någon pastasak med vitlök och något kött man hittade i kylen med We Are Scientists.
Also, jag har tröttnat lite, lite på Lars Winnerbäck. What's up with that?

I tisdags hade Fredriks, Gustaf Svenssons, Davids och mitt band reunion, eller något i min källarlokal. Det var övertokigt och ni kan förvänta er en världsturné nu i sommar.
Eller?

Jag har tvångstankar kom jag på idag, lite olägligt mitt i ett Kemiprov.
Tre stycken tvångstankar, tillochmed!
  1. Jag nyser någon gång under varje prov jag tar. Låter störtlöjligt, men fråga valfri person i min årskull som jag har någon som helst gymnasiekurs med. Jag vet inte varför, men det är rätt jobbigt.
  2. Jag torkar håret som en hund.
  3. Jag har tokig dentahysteri. Ända sen mina visdomständer började växa, och mor berättade om hur nära inpå ALLA visdomständer måste dras ut (mor är nog en ond häxa), har jag borstat med millimeterprecision på mina tänder och skölja mina gaddar i munskölj i flera timmar känns det som.
Ah, och på tal om munskölj.
Listerine är ren, koncentrerad ondska. Verkligen, speciellt efter minttandborstning.
För, dra dasen i gruset, Listerine är starkt. SJUKT starkt. Efter cirka femton sekunder med det gröna trollblodet i munnen så börjar man gråta. Manliga tårar av smärta.
För tungan svider som om man doppat den i syra och sen sandpapprat den. Med grus.
Isch!
"Kills plaque bacteria. Also, your tounge. And you WILL cry. But at least, your breath smells like candy"

Hur skalar man mango?

Detta är en mango.

Steg 1 (ett): Ha en mango i din hand
Steg 2 (två): Ha en kniv i den andra.
Steg 3: Skär ett snitt över mangon.
4: Nu börjar det jobbiga. Smörj in mangon i baconfett för att underlätta detta.
5:  Övertyga mangon om att den är en samurai. Det går lättare om mangon är från Japan och du talar japanska.
Det funkar även att träna upp den till att bli samurai, men det kan ta flera år för en samurai att bli bättre än sin sensei.
6: Nu klär du ut dej till en Shogun med kattöron.
7: Nu säger du, på ren japanska (google translate hjälper dej);  あなた私の名前侮辱したリードをご体験ください!Vilket fritt översatt blir "Ajabaja, jag är arg på dej"
8: Mangon kommer besluta sej för att begå seppuku.
9: Ge honom kniven du har i andra handen.
10. Lägg mangon på en tallrig och se hur han så ordentligt snittar upp sej själv.
Ta-Dah!


My Body is Ready.
Prepare your...

KOmmentera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0