Hot brittish gurl is HAWT!

Hej, och välkommen. Tjipptjipp, HOOGA BOOGA.
I helgen var vår familj hundvakt. Åt en hund, för er som inte orkar analysera.
Lucky heter jycken, och jag har många åsikter om den, förutom att namnet är torrare än Wasa grovknäcke.
Jag her ingen aning om vilken hundras det var, eller ens hur gammal den var, för i fredags stod den bara i vårt hus, bara sådär. Och det var inte ens första gången.
Hursomhelst tror jag, och ifrågasätt mej gärna, min hundologiexamen blev aldrig av, men jag är rätt säker på att det är någon form av ettrig Terrier.
För grabben (juuupp, jycken hade dolme, och tvekade inte att använda den på lite för många områden) var konstant hyper, och mer hyper än mej på LSD (drugs are bad).
Och, plötsligt, tre på natten, när man verkligen känner för att sova riktigt hårt, kände jycken för att göra det helt motsatta.
Tjabba, köra värsta discogymmet när alla vettiga sover.
Och när man väl ställer sej upp i sängen vid en okristlig timma, kommer hunden och vill bita av en ens fötter. Båda två. Jomenvisst, hur trevligt som helst att det första som händer när man vaknar är att man blir amputerad av en käke lika blodtörstig som en undernärd isbjörn.
Tänk dej att denna best skulle börja OMNOMNOM:a på dina trampdynor. Sjukt otrevligt.
DEn skulle dessutom sitta i knät tjugofyrasju, men inte på ett mysigt sätt.
Den ville sitta snett över axeln, så att det enda man så var dess fladdriga mage.
Men det var faktiskt inte helt otrevligt

Förlåt för att jag inte gör så många inlägg på bloggen som jag hade velat, men, eh, jag är trött men glad. Also, var gång jag skriver på detta inlägg kommer någon och ockuperar datorn. Därför bjuder jag på TVÅ veckans frågor.

La pregunta de la semana:
Varför heter långfredagen just långfredag?
Många tror att långfredagen fått sitt namn på grund av att någon skön snubbe dog för tvåtusen år sedan, och därför var affärerna (och verkligen allt annat) stängda, och att man innan internet inte hade någonting att göra och att hela dagen tycktes motsäga tid/rum-spejjset, och vara i en evighet.
Men, nej. Eller, ja, jo, lite sanning ligger det ju i det, men inte bara.
Snubben, som dog för tvåtusen år sedan hette Jesus Albin Kristus, och var en riktig lirare. Han berättade alltid de grymmaste anekdoterna, så kul att folk blev blinda, lama eller dog (Das Book har fått någonting om bakfoten, och jag vill väldigt gärna se en korrekt källhänvisning).
Hursomhelst, romarna var inte helt glada över Jesus standardskämt "Två romare och ett plommon", så de spikade upp honom på ett kors och tvingade honom att ändra skämtet till någonting om norrmän. Men då blev Jesus Albin riktigt fly förbannad. Han hade standards, och har kom romarna och ville sänka den.
Istället använde han sin magi och försökte stanna tiden i hela universum (Varför är en sjukt bra fråga. Det är bara något som en bruten man skulle göra). Men, att stanna universum är en fruktansvärd prestation och det krävs lite mer än bara viljestyrka. Ett magiskt horn, eller en level sju manapotion, till exempel. Något som Jesus inte besatte. Så han kunde bara göra dagen, som bara råkade vara en fredag, tjugo minuter längre. Det blev en marginellt längre fredag. En långfredag. Så det så.
Pyttig bild på Håkan, Jesus brorsa. Han var bagare, gjorde helgoda scones, och hade en pacemaker.

FRÅGA DOS!
Hur har man sex med en pumpa?
.....
Don't.

Och det är alla visdomsord jag har att komma med för idag. Det är påsk snart, och då skall jag laga ägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0