Lite sena sista minuten.

Innan jag börjar balla ur totalt som jag brukar göra (och få cred för det. What do ya know, infall av galenskap är tydligen roligt) ska jag faktiskt ta och berätta lite om livet sådär allmänt. Eller, ja lite om det infall av nördighet som då och då avlöser galenskapen. Hur som helst.
Jag har köpt en trave nya serier. Tv-serier undrar ni då? Oc? Nej, och tvi vale svarar jag. Det är en serie i bokform. Manga? Nej, denna läser man ifrån rätt håll, tack och lov.
Namnet på serien är Scott Pilgrim, och den handlar om, surprise och spoiler, Scott Pilgrim.
Han är 23 år och ett riktigt seghuvud, spelar bas i ett band (HEY!) och , well, dejtar Ramona. Fast medan andra har bagage i lite mindre form som faderskomplex har ju Ramona ett gäng (sju) onda ex som Scott måste besegra för att få fortsätta dejta. Låter skumt som helst, och well, lite så är det.
Ja. Nu kan iallafall utspårandet börja.


Varför får inte Pluto vara en planet längre? Det är ju synd om honom.

Först av allt är det inte minsta synd om Pluto — han såg det komma milväg härifrån.
För, och detta vet inte många om, Pluto var en total überbitch.
Han var en kunglig pain i da arse, om man kan säga så (Klart man kan. Där blev jag motbevisad av mej själv).
Han mixtrade med asteroider och fick dem att krocka rakt in i den ont anade Uranus.
Han kallade Jupiter för fetto och fick honom att gråta och låsa in sej i sitt rum i flera millenier innan han kom ut.
Ni vet Saturnus ring? Det var ju hans första-aprillskämt år sisådär 5 miljarder år innan Kristus. Och ni vet mest troligt inte hur påfrestande det är för psyket det är att ha en stenig ring som är 25 500 km bred (B-ringen, tror jag) snurrandes runt en 24/7 i 5 miljarder år? Hon tappade allt förstånd och är nu ett vrak; ett skal av sitt forna, glada jag.
Så, iallafall, Vintergatans bostadsrättsförening smalades, och på allmän begäran vräkte de Pluto. Så nu bor han utanför det intergalaktiska hyreshuset, på en intergalaktisk trotoar under en intergalaktisk hög wellpapp. Och det är nästan hela historien.
Om du känner för att fråga en astrolog kommer denna dock nog påstå att detta bara är en plutoid och därför inte räknas som en planet, men han har fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0