Är det säkert att detta är Stockholm och inte Jukkasjärvi?

Hallihallå!
Nu snart händer det grejjer på bloggen! Nästa inlägg kommer nämligen bli den 100:e inlägget, och eftersom det är ett sådant enormt, runt, fint tal, så är det bubblande champange som gäller.
Blubbeliblupp.

Jakob har gjort en lite osocial prestation idag och städat sitt rum en fredagskväll. Jag kände att det behövdes, en gång för alla. Mitt rum påminde litegranna om det mystiska Inkatemplet i början av den första Indiana Jones-filmen.
Dammigt, extremt dammigt, med lömska fällor som spikiga väggar, bottenlösa hål, löjligt gigantiska rullande stenblock, lite ormar, en fälla som skjuter giftpilar.
Men, precis som i filmen så existerar det en prima skatt i mitten av templet.
Jag hittade spontant Anja Perssons autograf och en guldring.
Det är fantastiskt vad mycket som får plats i fyra kvadrat.

Hmm... Jag sitter här och lyssnar på en mycket mystisk japansk låt. Jag har ingen aning om vad den handlar om, och jag orkar inte ens kolla upp vad den heter, eftersom det mest troligt behövs ett par år i Tokyo för att ens kunna uttala titeln.
Men jag diggare'!

Svensk översättning av vers 1.
"Åh, smööör är godast på paket
Ah, dammsugaren har gått på total haveri
Är det dags att ringa Ghostbusters?
Jag är manligare än en vanlig japan
När jag snyter mej lockar jag till mej undulater"

Problemet är att japaner är så uppåt väggarna psysiskt labila hela bunten, att jag inte det minsta förvånad om låten handlar om detta. Mysko.

Detta borde undanröja alla tvivel med råge.
"Ojojojoj, Kolla Yoshi! Vi vara jätteknasiga på teven!"

NÄSTA INLÄGG ÄR INLÄGG 100!!!! TAGGA TILL! DET KOMMER ATT BLI SÅ FRUKTANSVÄRT MYCKET BABA GANOUSH ATT MAN INTE SER NÅGONTING ANNAT! SÅ GRYMT ATT DU KOMMER MEST TROLIGT ATT DÖ, FÖR ETT LITET TAG, OCH SEN VAKNA IGEN, OCH BARA STIRRA, STIRRA, PÅ GENIALITETEN OCH GALENSKAPEN! OCH JA, DETTA KRÄVER FET TEXT. OCH JA, JAG GILLAR CAPS LOCK OCH SUPERLATIV!

Farväl!

Kommentarer
Postat av: The man with the beard

LÄGG UPP FLER COOOLA BILDER JAKOB!! ANNARS!!

2010-02-22 @ 17:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0