Oh Em Gee!

VECKANS FRÅGA!
Vad/Vem är en Doge?
En doge (uttalas dååtsch) var titeln på några av de högst uppsatta männen i Venedig, för flera miljoner år sedan, på den tiden då det var ganska vanligt att se brontosaurusar dricka ur vattnet och pterodaktyler öva loopar i himlen, som på den tiden, var grön.
Men vi har svårt att greppa hur högt uppsatt han var, så därför kan vi tänka oss en miljadärklubb. Ganska högt uppsatt det. Men, dogen var i sådana fall, som en kvasifiljardär (34.14 nollor) , som bara var med i miljardärklubben för att det var det högsta man kunde komma.
DET var en doge.

Den  här påsken har jag umgåtts en hel del med min kära mormor, och nu skänker hon bort kläderna som var min morfars till oss.
Hittills har jag fått ärva
• Två kavajer och en smoking
• En pyjamas (oanvänd)
• En gubbkeps
• Sju FoB-pins (Ja, jag måste berätta om dem för er någon gång)
• Otroligt mycket bråte
• En stor vinterjacka

Vinterjackan ja... det var dit jag ville komma...
Den jackan/rocken jag fått ärva är sydd 1944, under kriget.
Den är fet. Och stor. Och helt klart absolut mest tung.
Jag skämtar inte när jag säger att det är jobbigt att gå omkring i den. Och inte bara för att det är ett 65 år gammalt mode.
Det är som om skräddaren sytt in lite extra betong bara för att kunna använda rocken som skottsäker väst under kriget.
Snygg är den tyvärr inte särskilt...

Kommentarer
Postat av: FREDD

PAX FÖR EN FoB PIN!"

2010-04-07 @ 19:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0