Hej, hej, Ricky Gervais.

Goddag.

Hur berättar man den ultimata lögnen?

Det är en liten vetenskap i sej, och många dormiloger (helt seriöst, det heter så, lögnforskare) har länge tagit fram massa siffror som ska peka på resultat, blablabla, någonting med hjärnbarksanlaget, blabla, så har man kommit fram att det är små, subtila lögner som är lättast att hålla, något i stil med; Varje morgon duschar jag mej med Dubbeldusch Arctic när man egentligen duschar sej varje morgon med Dubbeldusch Active (Dubbeldusch är mina husgudar, helt ärligt här. Om någon på Dubbeldusch läser detta, sponsra mej. Tack.). Små detaljer som ingen egentligen bryr sej om är lätta att komma undan med, mest på grund av att, tja, man bryr sej inte.
Den som säger att ju större lögnen är, destå lättare att hålla den, har fel.
Försök nästa gång du kommer sent till jobbet/skolan/tredje alternativet köra den gamla
O, hej, sorry att jag är sen, men, du ser, jag hade tänkt ta min vanliga buss, mern det visade sej att den hade blivit kapat av al-Quaeda och att om den stannade skulle hela bussen sprängas, lite som den där filmen med Keanu Reeves, Speed (ett, inte tvåan, där var det en båt istället, annars samma upplägg), så där stod jag på bussstationen och tänkte, shit, någon måste göra något, så jag sprang i kanske 95 km/timme och kom i kapp bussen, och kapade den kapade bussen, så att säga, haha, och gav terroristen en riktig käftsmäll rakt i solar plexus, ja, jag vet precis hur man slåss effektivt, men det jag inte visste var att bussen åkte ner i vattnet i hamnen och att delfiner med laserpistoler på ryggen, som rymt från pentagon badade där, eller jag visste inte då, men när vi hamnade i vattnet förstod jag omedelbart, och, eh, jo, jag öppnade takluckan och ställde mej på taket och hoppade på första bästa delfin och bröt av dess nacke och använde liket för att klubba ihjäl alla andra delfiner och pirajorna, sa jag att det fanns pirajor i vattnet, för det fanns det, men jag dödade alla, dök ner och räddade två ungar som satt fast i bussen, dussin, två dussin ungar, iallafall, jag kom upp, såg på klockan och insåg att jag hade kanske kommit i tid om jag hade åkt direkt till skolan/jobbet/tredje alternativet, men nu var jag genomsur, så jag sprang hem, bytte om, tog nästa buss istället, och, eh, sorry, jag är här nu. Bättre sent än aldrig?
för den fungerar aldrig, och det är en ganske stor lögn, kunde varit större med lite gnomer och älvor och dvärgar, men vem tror att hela sagan-om-ringen-trilogin skulle ha hänt på tjugo mminuter?
Nej, juste.
Keanu Reeves, du ljög. Speed hände aldrig på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0