Arrgh?

Så, eh, ja. Sista veckan på mitt sommarjobb, och Jakob taggar lov, på riktigt.
Kul fakta; Jag jobbar med Kiera Knightley även känd som Will "Orlando Bloom" Stövelsnöres ragg, sexobjekt, nupp-ee, tjej, haff, GF osv i Piratfilmerna ett till tre.
Eller, hon ser mest bara ut så.
"Harr Harr, Oh, shut up and kiss me, you silly pirate!"

Vad kan man göra med arkivmappspärmar, egentligen?
På mitt jobb har jag fått mycket, mycket kunskap inom pappersarbetet och dess funktion inom arkitekturen. I tre veckor har jag försökt få mina kollegor med på att bygga en romersk båge över dörren till matsalen samt ett fort omkring kylskåpet i köket därintill.
De har med mycket skeptiska och kritiska blickar sagt Nej och eftersom de ger mej betalt lyssnar jag på dem, därav blev aldrig resten av diskussionen av; om vi skulle ha en vallgrav runt fortet, eller om vi, förutsatt att det fanns tillräckligt med material att bygga med, skulle bygga ett vattenledningssystem av akvedukter med kolyresatt vatten. Skule det krävas bygglov av staten, eller var det bara att tuta och köra.
Hade jag fått fria tyglar hade jag absolut skapat arkitektur så praktfull att den får Jugend- och Gotstilen att framstå som något så banalt enkelt som bäbisklossar med bokstäver. Tjabba, liksom.
Tänk er detta; gjort i endast sjukhusjournaler. Tyfft.

Also, Fredrik överlevde i år också, that crazy old fart.

Kommentarer
Postat av: selma a.k.a. kiera knightley

haahhahahahahahhahahhaha du är awesome!!! shut up and kiss me you silly pirate!!!

2011-07-08 @ 18:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0