Villa VillerVillerKulla

Den förlorade sonen (Jakob) är tillbaka och inte fullt så förlorad längre efter en tripp till ekvatorn. Fast, man skulle kunna tro att man hade hamnat i ett litet Tyskland med förstärkt växthuseffekt. För jistanemej om det var många germaner som låg på playan och valrossade sej.
Life is Good. (Also, COPYWRIGHT ADAM RHEBORG.)

Tankar under Gran Canaria
• Det fanns en sandstrand, lokaliserad i ett naturreservat. Naturen bestod av sand och träd. Samt tjugotvå tusen tyskar. Nakna. 85 +. Så, för att ta sej till stranden var man tvungen att träska i sanden, och man kunde vara nästan helt säker att bakom varje buskage ligger det en grupp tyskar, illröda som solmogna tomater, men skrynkliga som ett endoplasmatiskt ritikulum. Man vänjer sej till slut, men med tanke på hur mycket grovsopor tappas av detta folk kan naturreservatet betraktas som en besvikelse.
• Jag blev lite småkär i en (läs; flera) servitris på hotellet. Lyckades analysera det hela till en fullkomligt simpel sanning; jag finner flickor som hämtar mat mer attraktiva. There we go.
• Jag har läst tre böcker, á 450 sidor vardera. På en vecka. Och det var, håll i er nu, inget skoltvång. Jag började på den fjärde, men tröttnade. Jag måste vara sjuk.
• Jag är absolut fullfjädrat värdelös på Street Fighter 4. Oavsett om jag är en yppig kinesiska med enorma lår, eller allmänt fet amerikan med hästsvans och buskage till ögonbryn får jag storpisk av min bror.
• Gran Canaria är väldigt sexuellt frigjort, kan man säga. Hundra meter ifrån hotellet fanns en gay-swinger-bastu-klubb, med det väldigt subtila namnet CockRing. Och man står och delar ut fliers utanför för en "amazing drag queen show". Penisar utlovas.
• Jag vill kunna rita ansikten.

IBERISK STENBOCK?

Jaså? Detta är det första utrotade djur som man har lyckats klona. Den sista honan dog för snart tolv år sedan av en ek i huvudet (kan ha varit en asp också. Eller en ceder).
Whoop-Dee-Doo, kan vi köra en total Jurassic Park på det hela (för er tjejer; Jurassic Park handlar om dinosaurier. OCH människor) och klona fram alla djur som någonsin varit döda. Som Pterodaktyler, dronter eller din döda katt Tusse (som i ärlighetens namn var en fullkomligt värdelös katt). Well, kanske inte. Stenbocksklonerna var inte alls så handfasta och praktiskt lagda som de från Star Wars, nene, dessa kloner hade lungproblem och, eh, atren var utrotad. Igen. Piiinsamt (och en smula tragiskt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0