Absolutly Bri'ish

Jakob har börjat skolan och funderar allvarligt på en ny mobil.
Eller det är väl mer en två delar av och en och samma mobil. Gamla Barbara. Jag tror allvarligt på att det är dags för henne att snart få sin sista smörjelse. Hon har varit en mer eller mindre trogen tjänare.
Jag måste dock hållas till jag faktiskt har köpt en ny nalle. Jag funtar på en från NASA, som man ringer till planeten Uranus för bara 1.99 kronor/minuten. Det är rätt chill.

Vår bibliotikarie har en Portal-Tshirt. Det är.... konstigt, kan man spela TV-spel fastän man är bibliotikarie, det är ju emot alla fördomar man har.

VEM VAR ARTEMIS?
Artemis var en gudinna i den gamla grekiska antika tron, och där var hon kyskhetens, jaktens och graviditetens kvinna, och en ganska udda karaktär (å andra sidan, vilka grekiska gudomligheter var inte helskumma?).
Medan andra heligheter förvandlade sej till massa coola djur (Zeus fick en kvinna på smällen när han var förvandlad till en knölsvan, grabben måste haft charm) kunde Artemis förvandla sej till en, wait for it, livmoder.
Coolt, nej.
Dessutom hade hon lingonvecka hela tiden och var en allmänt arg tant. Om en kvinna grät under graviditeten åt hon upp fostret, något som tillochmed Djinghis Kahn hade hyfs nog att inte göra.

aaaaaarrrgjjjjh jääääähfveeel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0