Gedankeshrödinger, blablabla

Jag har inte så mycket att säga idag, jag tänkte bara berätta en kul liten anekdot om min Torsdag. Det vill säga, gemytligt för er, total misär för mej.
Det hela börjar natten till Torsdag, då jag sover som om jag hade injicerat två liter flytande koffein i blodet — ganska värdelöst, alltså.
Så, jag vaknar flera, flera gånger om, men vid klockan halv fyra vaknade jag och kände att det började bildas ett riktigt vakuum i min magsäck, så jag går upp under mycket dystra former och skapar mej ett nattmål.
Vetenskaplig Fakta: Det är svårare att sova när man precis intagit semi-frukost.
Så morgon efter känns det som en ångvält har hamnat i frontalkrock med mitt pannben.
Skoldagen tas med viss last igenom, och sista lektionen var jag verkligen emo. Döden var inte så skrämmande längre.
Efteråt var jag hungrig. Riktig jävla hungrig. Men hemma fanns ingen mat, eller ens en mamma som kunde springa till livsmedelsbutiken och inhandla krubb. Jag själv var för trött för att göra någonting mer krävande än att se på Snobbar som Jobbar, och inväntade något att inta. Förgäves.
Fralla. Jag hittade en fralla, och en massa hushållsost, och gjorde en macka som inte såg så god ut, och den var rätt torr. Läsk, saft, jos, vadsomhelst hade varit att föredra framför vatten som hade fått allt att smaka smör.
Så det blev Vitt vin, tagen ur en redan öppnad bag-in-box. Mmmm.
Ostfralla och vitt vin. Inte så gott, men typisk torsdagsstandard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0