All life is related.

Först vill jag hälsa Max von Benkii, att, jovisst var det den tanten. Rikskändis!

Idag vill jag berätta en historia om svek, bruten vänskap, mat, och död.
Jag talar inte om Jesus.
Jag talar om påskkärringarna.
Vi har alltid en påse med godis bara för dessa små filurer.
I år hade min far tjockat upp sej på just det godiset. Så när kärringarna ringde på fick han småpanik och rotade igen skafferiet för att hitta denna godispåse, som han så glupskt en tid tidigare hade slukat i sej.
Så vad gör han?
Han hittar min M&M-stache.
Och delar ut varenda jävla regnbågskula till de glupska små häxorna.
Visst! Ta det bara utan att fråga!
Så jag var sur.
Sen åkte jag in till staden (Stockholm, inte Camerun) för att dansa salsa och komma i kontakt med mitt latioblod

Fanny, Guldtherese, Tiemo och herr/fru/fröken blinksmiley, imorgon är det tänkt att jag och Fredrik för en gångs skull ska och sätta oss ner och kora en vinnare. (Klappklappklapp)

Påsken är en konstig högtid. Okej att vi firar Jesus död, men vaddå? Ägg?
Är det så att Julskinkan symboliserar födelse och livet, medan ägget symboliserar ond, bråd, ögonblickligen död?
För jag tycker det nästan är tvärtom.
Och påskkärringarna... måste vi muta de små demonerna för att de ska försvinna?
Och varför gult?
Det är så mycket jag inte förstår...

Kommentarer
Postat av: jangstah!

Ja, jag kommenterar mina egna inlägg.

2010-04-02 @ 18:33:15
URL: http://fatpeople.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, jag kommenterar också dina inlägg.

2010-04-02 @ 22:07:26
URL: http://fightthefight.blogg.se/
Postat av: Frupppeoeiieieieie

jANGSTAG FAN VA TYNGT NAMN!

2010-04-04 @ 17:38:40
URL: http://fatpeople.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0