Tankar under dagen

Det känns som att idag så har jag ått runt och funderat på väldigt ovärda sakerhär är ett antal tankar:

Latin är coolt,
 Edward cullen finns ju faktiskt inte ? ni minns att man trodde att det var en riktig person i början när folk pratade om honom, 
underbara facebook grupper om disney och barnböcker,
latin är fräckt än en gång
och slutligen så har jag ägnat många tankar åt frågan varför mammas pojkar är så genialiskt bra ?

  • In dubio pro reo - "Vid tvekan, favorisera den anklagade"
  • Amor vincit omnia et nos cedamus amori - "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken"
  • Barba non facit philosophum -- "Skägget gör inte filosofen"
  • Carpe diem - "Fånga dagen"
  • Crea diem - "Skapa dagen"
  • Cui peccare licet peccat minus -- "Den som har lov att synda syndar mindre"
  • Delirant isti Romani -- "De är galna dessa romare";
  • Disce aut discede -- Lär eller försvinn"
  • Acta fabula est, plaudite! - Pjäsen är över, applådera
    *Quod scripsi scripsi -- "Vad jag har skrivit, det har jag skrivit"



    Veni, vidi, vici -- "Jag kom, jag såg, jag segrade"




  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0