Julstök

Nu är julafton strax slut, och såhär på dagens sista timma tänkte jag ta och julblogga lite snabbt.
Så därför, en liten lista, om julen:
• Jesus var en frän snubbe, och idag är det hans födelsedag. Grattis!
• Jag har aldrig sett Kalle Ankas Julafton live, men jag är lycklig ändå.
• Tomten sjunger sällan, men han sjunger vackert. Hans favoritartist är nog David Bowie, eller nån.
• Julmat är fortfarande äcklig, och kommer nog vara det ett bra tag till.
• Tomtemor stannar kvar hemma och lagar mat när tomten jobbar. Hennes förnamn är Samatha.
• Julsånger är psykiskt påfrestande, och om det är Carola som sjunger så är det psykos som gäller.
• Julrush, dååålig.
• Mellandagsrea, braa!
• David är inte i Sverige.
• Jag fick ett munspel i present! Typ åttiotvå gånger bättre än en sabla dator!
• Under julen är allting rött. Gult är en mycket underskattad julfärg.
• Glögg är gott... de första glasen...
• Fredrik kanske trots allt inte är tomten. För Fredrik respekterar dvärgar, och använder dem inte som billig arbetskraft.
• Hundar gillar faktiskt julmat. Å andra sidan äter hundar lite vad som helst.
• Det är i skrivande stund 35 minuter kvar av julafton.
• Anna Anka, vem är det? Egentligen?
• Julmust, även kallad tomtemust och julebrus, är dricka gott nog åt en kung.
• Detta är nog den sista punkten på listan.

Så, ja... Nu sitter man här, när den sista släktingen åkt hem, och blåser i sitt dragspel en glad trudelutt, smtidigt som man bloggar. Det är svårare än vad man kan tro... Jag la dessutom märke till att Fredrik är en simpel tjyyv. En Stiltjuv. För helt plötsligt när jag började blogga (och gud vet vad jag älskar skiljelinjer) härmar han stilen helt. Bara sådär!
Fruktansvärt oseriöst!

Men, det är fortfarande jul, och då kan man inte vara arga på varandra...
Fast, det håller ju inte. Varje jul har det blivit ett stort gräl på julafton.
Idag?
Min far hade ställt glass i kylskåpet. Mor sur. Far bortförklarar med att Mor inte hade gett specifika order om VAR han skulle lägga glassen, bara att den skulle förvaras kallt. Glassen förstörd.
Högljutt gräl. 07:30.
Jamenvisst. Hur trevligt för julandan som helst.

Note to self: Glass mår bättre av att vara i frysen än i kylen.... CHECK!

Menmen, allt blev toppen ändå, och nu sitter de båda däruppe och diskuterar... psykoser. Juligt ämne.
(15 minuter kvar av Julafton).
Ja, när vi ändå är på detta humör svänger jag till med ÅRETS FETA JULSAGA

Ja, det var en gång för ett bra tag sen en en kvinna, en man och en åsna som var på väg för att.... Skriva saker? Iallafall, det viktiga var att de hade planerat dåligt, och kom till staden sent, och eftersom festivalen var i stan var alla hotellrum uppbokade. Kvinnan, som hade vänstrat med Gud, och nu var gravid med honom, kännde att det var banne mej dags för ungen att få se dagens ljus. Så det fick ta sej till det enda lediga stället i stan, och där födde hon en liten Pöjk. Tanken var att han skulle heta Olof. Sen ångrade dom sej och beslutade sej för Rachel, men eftersom det var en pöjk och inte en tös, så gick det inte enligt skattenämnden. Så man nöjde sej med Jesus.
Jesus fick lite presenter från tre sköna snubbar som hade följt en stjärna och lite änglar till honom. Och båda föräldrarna var mycket nöjda; vem hade trott att bara några timmar i livet hade barnet gått med vinst?
Och gud såg på det hela, fast ingen märkte honom. Gud är nämligen en andra gradens ninja.
Alla var glada och lyckliga. Tillochmed åsnan, som vare gammal, och att bära Jesus och hans mor var på tok för mycket, så han dog av överbelastning i stora plågor. Tilloch med han var glad, så då kan du tänka dej att det var en riktigt gemytlig stund alla hade där.
Slut

Nu är det bara tre minuter kvar av julafton, så jag tar tillfället i akt och önskar alla en riktigt god jul.
Pöss! <3
TOMTEN FATPEOPLEl
Mmmm.... Gröt ska're va'!

Kommentarer
Postat av: A

Readability competition;



Fredrik - Jakob



0 1



God jul!

2009-12-25 @ 00:28:25
Postat av: FREDRIKKKKK

HA" jag slåss inte för readability lalala,

känner att juen inte handlar om tävling utan om kärlek, som min kärlek till jakob. Dock så tycker jag att han ska sluta whina på mitt skrivande, Kom ihåg vem som är skaparoch huvudägare av bloggen...

Aja grymmt inlägg Jakob det är tur att jag har dig , Älskarej!

2009-12-25 @ 01:17:04
URL: http://fatpeople.blogg.se/
Postat av: Jaaakob

Oh, jag vet vem A är ;)



Och det är kul att blogga med dej med, Freddebooi

2009-12-25 @ 10:49:29
URL: http://fatpeople.blogg.se/
Postat av: FREDRIKKKKK

Hhhhahah vet jag vem A är ? :D pussssss jakob

2009-12-25 @ 11:52:04
URL: http://fatpeople.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0